Dag 3 Komiza (Vis) – Bisevska Luka (Bisevo)

I dag kjørte vi ut til Blue Cave, som ligger på naboøya Bisevo. Det tok ca 30 minutter. Vi ankret opp utenfor grotten, og deretter kjørte barna og jeg inn i grotta med gummibåten. Det var akkurat plass nok for oss og båten i åpningen. Vi måtte kjøre et stykke innover før vi kom til selve Blue Cave. Der inne var det et fantastisk lys! – Veldig morsomt å oppleve!

Dette er åpningen inn til grotta

Her er vi på vei inn mot selve Blue Cave

Blue Cave

Vel tilbake i båten, gikk turen rundt øya Bisevo til bukta Bisevska Luka. Der la vi til ved en moring – og der har vi vært resten av dagen. Her har vi fått kjent på hvor avslappende båtlivet kan være! Det kom ei skikkelig regnbyge utpå formiddagen, og da la jeg meg til å sove, mens andre leste og badet. På ettermiddagen lagde jeg middag ombord i båten for første gang, og det var lettvint og greit.

Spagetti Bolognaise til middag

Etter middag var det igjen klart for avslapping, lesing og bading. Og i dag tok jeg mitt første bad på denne ferieturen!! Tro det eller ei…

Et tydelig bevis på at jeg faktisk har vært ute i vannet!!

Her er bilder fra Bisevska Luka

Bukta sett utenfra

Her er det både sandstrand og restaurant

Båten vår

Ambra ligger fint i Bisevska Luka

Bisevska Luka i solnedgang

2 thoughts on “Dag 3 Komiza (Vis) – Bisevska Luka (Bisevo)

1. Ole Bjørn Salvesen

Jeg er glad for hver dag som går uten uhell! Jeg hadde aldri i verden tort å prøve noe slikt uten å ha erfaring med seiling. Men det høres ut til at dere har det fint, sjøl om 23 m/sek er nokså kraftig vind. Det er veldig artig å følge med på det du skriver, Veslemøy!

1. viseiler

Det ble ingen uhell – og det er bra! Kanskje litt dumdristig å begi seg ut på en slik tur, men så morsomt da!!